Mini logo

Novecojis timekla parluks.

Novecojis pārlūks

Izbaudiet ātrāku un drošāku tīmekļa lietošanas pieredzi ar jauno pārlūku. Mēs esam optimizējuši MINI rītdienas pieejamības prasībām. Lasiet vairāk šeit browser-update.org Padoms: sērfojot viedtālrunī, jums vienmēr ir jaunākā versija.

Rezervēt testa braucienu

14.12.2013

2014. gada Dakāras rallijā, kas norisināsies no 5. līdz 18. janvārim, MINI startēs ar automobili MINI ALL4 Racing. MINI bija automobilis, kas uzvarēja sarežģītākajos pasaules rallijmaratonos 2012. un 2013. gadā. Francūzis Stefans Peteransels (Stéphane Peterhansel) Trebūrā (Vācija) bāzētās X-raid komandas sastāvā ar automobili MINI ALL4 Racing uzvarēja iepriekšējos divos Dakāras rallijos. 
“Tas, ka 2012. gada Dakāras rallijā uzvarēja MINI ALL4 Racing, daudziem noteikti bija pārsteigums,“ sacīja MINI pirmais viceprezidents Johens Gollers (Jochen Goller). “Taču tā atkārtotā uzvara 2013. gadā pierādīja, ka pirmā uzvara nebija nejaušība. 2014. gada Dakāras rallijs būs jauns liels izaicinājums, kuru MINI zīmola pārstāvji ir labprāt pieņēmuši.” 2014. gadā S. Peteransels mēģinās MINI automobiļiem un X-raid komandai gūt trešo uzvaru pēc kārtas. 

“Pateicoties vairākām uzvarām prestižajā Montekarlo rallijā, MINI zīmols jau no paša sākuma tiek nedalāmi saistīts ar motosportu un piedalīšanos rallijos,” sacīja J. Gollers. MINI zīmola pamatvērtības vienmēr ir bijušas aizrautība un enerģija. Šīs vērtības atbilst motosportam raksturīgajām vērtībām un arī Dakāras tēlam.”
Nākamais — 36. Dakāras rallijs jau tiek uzskatīts par sarežģītāko kopš sacensību pārcelšanas no Āfrikas uz Dienvidameriku 2009. gadā. Šoreiz sacensību dalībniekiem būs jānobrauc vairāk nekā 9000 kilometru. “X-raid komanda ir rūpīgi gatavojusies šīm sacensībām, kuras neapšaubāmi būs liels izaicinājums gan sportistiem, gan automobiļiem,” sacīja J. Gollers. “Komanda izmanto MINI ALL4 Racing — automobili, kas ir veiksmīgi demonstrējis savas īpašības starptautiskās garo distanču sacensībās. MINI ALL4 Racing raksturīgākās īpašības ir drošums, izturība un veiklība. Tās ir īpašības, kas nepieciešamas, lai varētu veiksmīgi konkurēt Dakāras rallijā.” 

“Izaicinājums tiem, kas iedrošinājušies, sapnis tiem, kas palika.” Šis francūža Tjerī Sabīna (Thierry Sabine) citāts ir populārs motosporta aprindās. Ir grūti atrast formulējumu, kas būtu labāks par leģendārā Dakāras rallija dibinātāja teikto, lai raksturotu valdzinājumu, ar ko saistās, iespējams, pazīstamākais rallijs starptautiskajā motosporta kalendārā. Jau kopš 1979. gada drosmīgie sāncenši gadu no gada atgriežas vieglajos un kravas automobiļos, kā arī uz motocikliem un kvadricikliem, lai pārvarētu Dakāras rallija lielo izaicinājumu. Dakāras rallijs, kas līdz 2008. gadam pārsvarā notika Āfrikā, 2009. gadā tika pārcelts uz Dienvidameriku sakarā ar nestabilo politisko situāciju Āfrikas kontinentā. Cits kontinents nozīmē jaunus izaicinājumus. Tomēr Dakāras rallijs nav zaudējis neko no savas sākotnējās pievilcības. MINI pirmo reizi piedalījās pasaules sarežģītākajā rallija maratonā 2011. gadā, uzņemoties milzu izaicinājumu gan cilvēkam, gan automobilim. 

“MINI zīmolam piedalīšanās Dakāras rallijā ir kļuvusi par parastu lietu, jo lielu izaicinājumu pārvarēšana ir ielikta jau MINI gēnos,” sacīja MINI pirmais viceprezidents Johens Gollers. Britu inženieris Džons Kūpers (John Cooper) (Lielbritānija) bija pirmais, kurš jau 20. gadsimta 50-to gadu beigās sapņoja par to, kā pārveidot mazu, ekonomisku automobili par slavenā Montekarlo rallija daudzkārtēju uzvarētāju. Viņš uzņēmās šo izaicinājumu, un drīz pēc tam viņa Mini uzvarēja klasiskajā rallijā trīs reizes, iegūstot cienītājus visā pasaulē. Johens Gollers: “Mazais pret lielo, Dāvids pret Goliātu, acīmredzami neiespējamā sasniegšana — tas ir izaicinājums, ko MINI darbinieki labprāt uzņemas atkal un atkal. Un šajos gados gūtie panākumi ir vienkārši iespaidīgi.” 

2011. gadā MINI ALL4 Racing pirmo reizi piedalījās leģendārajā Dakāras rallijā. “Kompakta apvidus automobiļa starts šādās izturības sacensībās notika maksimāli sarežģītos apstākļos, un mēs vēlējāmies pārvarēt šo izaicinājumu,” sacīja J. Gollers. MINI ALL4 Racing, kas izstrādāts pēc MINI John Cooper Works Countryman parauga, Dakāras rallijā tūlīt apliecināja savu konkurētspēju. Tikai vienu gadu vēlāk Dakāras rallijā startēja jau pieci MINI ALL4 Racing automobiļi. Apvienojot enerģiju, drošumu, efektivitāti un tehnisko precizitāti, un ar visu laiku veiksmīgāko Dakāras rallija sacensību dalībnieku pie stūres, MINI guva lielus panākumus, lai gan parādījās tikai otro reizi, — MINI ALL4 Racing un Stefans Peteransels (Francija) 2012. gada Dakāras rallijā uzvarēja. “Izaicinājums tika pieņemts, un izaicinājums tika pārvarēts. Tas ir tipisks MINI stāsts,” sacīja J. Gollers. 

Jau pirms gatavošanās nākamajam Dakāras rallijam MINI ALL4 Racing bija pierādījis, ka 2012. gadā gūtais panākums nebija tikai laimīga sagadīšanās. Ceļā uz klasisko tuksnesi MINI ALL4 Racing stājās pretī arvien jauniem izaicinājumiem Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) Pasaules kausa rallijreidos visas sezonas garumā, un 2012. gada beigās tam tika piešķirts absolūtā uzvarētāja nosaukums. Izrādījās, ka pārbaudījumu un neveiksmju pārvarēšana septiņos izturības rallijos dažādās valstīs un dažādos apstākļos ir arī ideāla gatavošanās 2013. gada Dakāras rallijam. MINI trešo reizi parādījās Dakāras posmā 2013. gada janvārī — atkal ar pieciem MINI ALL4 Racing automobiļiem —, un jau pirmajā mēģinājumā veiksmīgi aizstāvēja savu titulu. “Otrā Dakāras uzvara bija vēl viens MINI ALL4 Racing automobiļiem piemītošo vērtību — enerģijas, drošuma un efektivitātes — ilgtspējīguma apliecinājums,” sacīja J. Gollers. Un atkal tas bija Stefans Peteransels, kurš ar savu kopumā vienpadsmito uzvaru Dakāras rallijos un otro uzvaru ar MINI ALL4 Racing automobili apliecināja, ka pamatoti tiek dēvēts par “Misteru Dakāru”. Vēl pirms tam, kad S. Peteransels gatavojās pirmo reizi startēt Dakāras rallijā ar MINI, šis automobilis jau bija ieguvis viņa simpātijas. “MINI ir gatavs gūt uzvaru Dakāras rallijā,” teica sportists. Un viņa pareģojums bija precīzs, ko nepārprotami apliecina pēc kārtas gūtie Dakāras tituli. 

“Sarežģītākais Dakāras posms vienmēr ir nākamais posms” — šāds ir komandas noskaņojums. It kā lai apstiprinātu šo pārliecību, šķiet, 36. Dakāras rallijs, kas norisināsies 2014. gada 5.–18. janvārī, būs īsts pārbaudījums visiem tā dalībniekiem. Automobiļiem Dienvidamerikas kontinentā būs jāveic 9374 kilometri. Maršruts 2014. gadā, salīdzinot ar 2013. gadu, būs arī par 1367 kilometriem garāks pretēji pulksteņa rādītāju kustības virzienam. “Maršruts ir ne vien garāks, bet arī sarežģītāks un grūtāks,” sacīja S. Peteransels. Franču sportists uzskata, ka tas ir sacensību organizatoru mēģinājums zināmā mērā atjaunot Dakāras rallija iezīmes no laika, kad sacensības notika Āfrikā. S. Peteransels joprojām ļoti cer papildināt savu uzvaru kolekciju, taču brīdina: “Tas nebūs viegli izdarāms.” J. Gollers atzīst: “Dakāras rallijs ir un vienmēr būs izaicinājums. Tas ir izaicinājums, ko MINI, ņemot vērā tā ilgo līdzdalību motosportā, ir gatavs ar prieku uzņemties atkal.” 2014. gada sacensībās startēs rekordliels MINI ALL4 Racing skaits — jau vienpadsmit automobiļi.