Mini logo

Novecojis timekla parluks.

Novecojis pārlūks

Izbaudiet ātrāku un drošāku tīmekļa lietošanas pieredzi ar jauno pārlūku. Mēs esam optimizējuši MINI rītdienas pieejamības prasībām. Lasiet vairāk šeit browser-update.org Padoms: sērfojot viedtālrunī, jums vienmēr ir jaunākā versija.

Rezervēt testa braucienu

MINI Countryman pārsteidz ar aizraujošiem stāstiem

MINI Countryman desmit gadu laikā ir kļuvis par ikonisku britu ražotāja modeli un neatņemamu sastāvdaļu pilsētu un provinču ainavās visā pasaulē. Šo gadu laikā MINI zīmola ietilpīgākais auto bijis autors daudziem aizraujošiem stāstiem, tādēļ šodien iepazīstināsim jūs ar pieciem interesantiem faktiem, ļaujot ieraudzīt MINI Countryman no pavisam cita skatupunkta.

Kā cēlies MINI Countryman nosaukums?

Lai arī 2010. gadā iznākušais MINI Countryman bija pirmais četru durvju MINI, jau tālajā 1960. gadā britu ražotājs radīja pirmo ietilpīgo modeli universāla izskatā. Vien gadu pēc oriģinālā MINI iznākušais modelis tika tirgots kā Morris Mini Traveller un Austin Seven Countryman. Tieši no Austin versijas arī aizgūts mūsdienu MINI SUV nosaukums. No 1960. līdz 1969. gadam tika saražoti vairāk nekā 200 000 pirmā ietilpīgā MINI eksemplāri, veidojot aptuveni desmito daļu no visiem tā laika MINI. Jāatzīmē, ka mūsdienu MINI Countryman 200 000 saražoto spēkratu atzīmi sasniedza vien divu gadu laikā.

Kurās valstīs tiek ražots MINI Countryman? 

Vēsturiski MINI ir bijis britu zīmols, tomēr deviņdesmitajos gados to iegādājās BMW grupa. Vācu inženieru izstrādātais un 2001. gadā prezentētais jaunais MINI tika tradicionāli ražots Lielbritānijā, tomēr MINI Countryman ražošana nekad nav notikusi britu salās. Pirmās paaudzes modelis tika ražots Magna Steyr rūpnīcā Grācā, Austrijā, kas izceļas ar augstiem kvalitātes standartiem. Gadu gaitā tajā ražoti dažādi leģendāri spēkrati, bet mūsdienās tur tiek likti kopā tādi BMW modeļi kā 5. sērija un Z4. Ar otro MINI Countryman paaudzi ražošana pārcēlās uz VDL NedCar rūpnīcu Bornā, Nīderlandē, kas nesen ieguvusi vairākas balvas, to starpā kā trešā labākā automobiļu rūpnīca Eiropā. Jāatzīmē, ka šeit šobrīd tiek ražoti arī citi MINI modeļi, kā arī BMW X1. Interesanti, ka MINI Countryman tiek ražots ne vien Eiropā, bet arī Āzijā – tur esošajiem tirgiem spēkrati tiek likti kopā arī Malaizijā un Taizemē.

Kur MINI Countryman izcīnījis četras uzvaras pēc kārtas?

Līdz ar MINI Countryman iznākšanu britu ražotājs ar speciālu rallijreidiem paredzētu MINI All4 Racing devās iekarot leģendāro Dakāras ralliju, kas tolaik ar gandrīz 10 000 km kopējo distanci veda cauri izaicinošajai Dienvidamerikai. Ar spēkratu, kas vizuāli veidots kā MINI Countryman, no 2012. līdz 2015. gadam tika izcīnītas četras uzvaras pēc kārtas. Pēc vairāku gadu pārtraukuma britu zīmols ar īpašu MINI John Cooper Works Buggy 2020. un 2021. gadā atkal triumfēja Dakāras rallijā, kas nu jau norisinājās Saūda Arābijas tuksnešos.

Kas kopīgs MINI Countryman ar leģendāro rokgrupu KISS?

Iedomājoties par MINI Countryman, kā pirmā muzikālā grupa noteikti nenāk prātā ekstravagantā un brīžiem pat šokējošā amerikāņu rokgrupa KISS. Tomēr tieši MINI un leģendārā grupa 2011. gadā vienojās kopīgā akcijā, lai savāktu līdzekļus un caur UNICEF tos ziedotu Japānas cunami cietušajiem bērniem. Četri MINI Countryman tika ietērpti slavenajos grupas KISS dalībnieku tēlos (Catman, The Demon, Starchild un Spaceman) un izsolīti visiem pieejamajā eBay platformā. Īpašā dizaina modeļi tika nevis aplīmēti, bet gan tos ar roku krāsoja BMW dizaineri. Izsoles laikā šie četri īpašie KISS spēkrati kopā ienesa 184 000 eiro, kas tolaik bija pusotru reizi vairāk nekā maksāja parasts MINI Countryman.

Kas saista MINI WRC rallija auto ar Latviju?

Oriģinālais MINI bija ļoti populārs un panākumiem bagāts rallija auto 1960tajos gados, izcīnot trīs uzvaras slavenajā Montekarlo rallijā. Pēc vairāku gadu desmitu pārtraukuma MINI 2011. gadā atgriezās lielajā rallijā, izejot uz starta ar uz MINI Countryman bāzēto MINI JCW WRC spēkratu. Lai arī atgriešanās nerezultējās pasaules rallija čempionāta titulos, automašīna bija pietiekami konkurētspējīga, lai izcīnītu pjedestālus pasaules rallija čempionātā un titulus nacionālajos čempionātos. Pēc rūpnīcas programmas beigām šie MINI JCW WRC nonāca privāto braucēju rokās, to starpā arī pie ukraiņa Valērija Gorbana, kurš pēdējos gados aktīvi piedalījies sacensības Baltijā. Latvijā Gorbans startējis astoņos posmos, divos no tiem izcīnot uzvaru. Pēdējais starts Latvijā ukraiņu pilotam vēl bija 2022. gada februārī, kad Gulbenē notiekošajā Sarma rallijā viņš izcīnīja otro vietu.